مدیریت انبار

مدیریت انبار در سیتا پلاس

انبارداری، یکی از مهم‌ترین و در‌عین‌حال، هزینه‌برترین عناصر در هر شرکت است. بنابراین کاهش در هزینه‌های انبار و در‌عین‌حال، حفظ آمادگی برای تأمین، تأثیر بسزایی بر روی درآمدهای شرکت و موقعیت رقابتی آن دارد. علاوه بر این، یک سیستم خوب برای مدیریت انبارمی‌تواند عملیات داخلی را بهبود بخشد، زیرا تضمین می‌نماید که مواد مورد‌نیاز برای تولید بر اساس نیاز و تقاضا آماده و موجود خواهند بود.

نظر به این که قسمت عمده ای از منابع نقدی شرکت های تولیدی، به مصرف سرمایه گذاری برای موجودی های مواد می رسد، اگر از روش های انبارداری مطمئن و منظمی استفاده نشود، زیان های جبران ناپذیری ببار خواهد آمد. به عنوان مثال، نداشتن موجودی مواد به حد کافی، موجب وقفه های زیان آوری در تولید می شود و با اگر مواد بیش از حد مطلوب خریداری شده باشد، باعث رکود سرمایه و افزایش هزینه های انبارداری می شود.

در این ماژول کلیه مواردی که برای یک انبارداری هوشمند مورد نیاز شرکت می باشد از جمله پیاده سازی شده است. شما در این بخش از نرم افزار می توانید هر اقدامی که روی یک کالا یا محصول رخ میدهد از خرید در راه تا تبدیل و فروش امانی و … را ثبت کرده و در مواقع لازم گزارشات و خروجی های مد نظرتان را از آن استخراج کنید.

امروزه با کمک انبارداری هوشمند نه تنها می‌توان فرآیند انبارداری داخلی را به صورت کاملاً خودکار، دقیق و با برنامه پیگیری کرد، بلکه می‌توان کلیه عملیات لجستیک را ردیابی و داده‌های آن را در جهت بهبود زنجیره تأمین کالاها تجزیه و تحلیل کرد.

مدیریت انبار یکی از مهمترین قسمت‌های مدیریت کسب‌وکار است و شامل مراحل زیر می‌شود:

1. بررسی و ثبت موجودی: در این مرحله، باید میزان کالاهای موجود در انبار را بررسی کنید و آن‌ها را در سیستم ثبت کنید.

2. سیستم ردیابی کالا: باید از یک سیستم ردیابی کالا استفاده کرده و کالاهای موجود در انبار را به روز رسانی کنید.

3. مدیریت فضا: باید از فضای انبار به بهترین نحو استفاده کنید و کالاهای مشابه را در کنار هم قرار دهید.

4. تهیه سفارش: بر اساس میزان موجودی، باید سفارش‌های لازم را تهیه کنید و در سیستم ثبت کنید.

5. ارسال کالا: بعد از تهیه سفارش، باید کالاهای درخواستی را بسته‌بندی کرده و به مشتری ارسال کنید.

6. بررسی بازگشتی: باید محصولاتی که به هر دلیلی به انبار برگشته‌اند را بررسی کنید و به دلیل خرابی یا مشکلات دیگر از دستور کار خارج کنید.

7. بررسی عملکرد: باید بررسی کنید که چقدر از محصولات در چه مدت زمانی به فروش رفته و چقدر موجود است تا بتوانید برای مدیریت بهتر انبار را به روز رسانی کنید.

این مراحل به تنهایی کافی نیستند و برای بهینه‌سازی مدیریت انبار، می‌توانید از ابزارهایی مانند سیستم‌های مدیریت انبار و نرم‌افزارهای مدیریت انبار استفاده کنید.

administrator

نظر دهید